Handelsbetingelser
1. PERSONDATAPOLITIK
Ingen personlige oplysninger der registreres på Museumstjenestens Web-shop, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for medarbejdere ved Museumstjenesten.
Systemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen “Funktioner” og menupunktet “Internetindstillinger”.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer, emailadresse mv. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form. Selve købsaftalen lagres ikke hos Museumstjenesten på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Museumstjenesten, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Museumstjenesten. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
2. KØB HOS MUSEUMSTJENESTEN
Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Museumstjenesten, før De har modtaget en ordrebekræftelse. Museumstjenesten opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
3. PRISER
Der tages forbehold for:
Valutaændringer
Force majeure
Leveringssvigt
Afgiftsændringer
Udsolgte varer og trykfejl
4. SALG GENERELT
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Museumstjenesten forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via Museumstjenesten’s hjemmeside.
5. AFBESTILLINGER
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail mærket ‘Afbestilling’ til mtj@museumstjenesten.com. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer oplyses. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten ‘Afbestilling’ indsat i emnetekst.
6. BETALING
De mulige betalingsmåder er: Dankort, eDankort, Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro, V PAY og JCB (betaling foregår, når varen afsendes)
7. ER DE I TVIVL
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at De retter henvendelse til os på mtj@museumstjenesten.com eller på telefon 8666 7666.
FORTRYDELSESRET
1. 14 DAGES FORTRYDELSESRET
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Museumstjenesten ud fra en mulig salgsværdi.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren. Museumstjenesten returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.
2. ER DE I TVIVL
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at De retter henvendelse til os på mtj@museumstjenesten.com eller på telefon 8666 7666.
Særlige betingelser ved køb af abonnement
Ved køb af abonnement trækkes der årligt et beløb svarende til abonnementets pris på kundens konto. Beløbet dækker fire numre af Magasinet MUSEUM inklusive forsendelse.
Kvittering sendes til kunden per mail og kan til enhver tid ses på kundens kontoside. Ved køb af abonnement får kunden tilsendt et login til kontosiden, der kan tilgås via magasinetmuseum.dk.
Kunden er herefter abonnent på Magasinet MUSEUM for et år ad gangen. Kunden kan til enhver tid opsige sit abonnement ved at logge ind på sin kundekonto på magasinetmuseum.dk. Her kan kunden også ændre sine kontooplysninger, adresse og kontaktoplysninger.
OPSIGELSE AF ABONNEMENT
Ved køb af abonnement bliver der automatisk sendt et login til den email, der er brugt ved købet. Det er et login til “Min konto”. Her kan du se alle dine informationer og køb.
Under ”Min konto” kan du også opsige dit abonnement. Du skal klikke på fanen abonnementer. Her kan du se dine abonnementer, og nederst kan du se hvornår næste abonnement vil blive betalt. Du skal vælge at klikke på cancel for at opsige din fremtidige betaling og dermed dit abonnement.
Det vil herefter fremgå af siden ”Min konto”, at der ikke er nogen ”next payment date”.