Magasinet Museum nr. 3, 2023. Forside. Grafik af en lille mand, der står på et kæmpe euro-tegn. Han holder en kikkert til øjet og kigger ud i det fjerne.

Hvad er museernes forretningshemmeligheder? Dette nummers tema handler om museer som business.

Læs blandt andet artikler om, hvordan man kan finde inspiration til museumsbutikken på nye måder, samarbejde som forretningsstrategi og hvordan eksperimenter kan føre til opdagelsen af nye kundegrupper.

 

Tema

”Museer har en autenticitet, som er umulig at købe sig til” – Louise Trier

Vil man tjene penge på gæsterne, må man forstå dem – Andreas Bonde Hansen

En forretningsanalytiker i den varme stol – Louise Trier

Lille museum, udmærket forretning – Anders Bloksgaard

Til middag i historien – med balance på bundlinjen – Vibeke Knöchel Christensen

Samarbejde betaler sig – Heidi Vesterberg

”Må vi be’ om et lille museum…” – Britta Smits

 

Artikler

Teater, lyd og omvisning i én nyskabende publikumsoplevelse – Frederikke Thyme Heick

Bogserie for børn skriver nye historier om Grønlands kunst – Stine Lundberg Hansen

Fremtidens museer: Forskellighed er fremtidens fundament – Claus Kjeld Jensen

Museerne giver bygnings- og landskabskulturen en stemme i kommunerne – Lola Wøhlk Hansen og Stefanie Høy Brink

 

Faste siderMagasinet Museum nr. 3, 2023. Forside. Grafik af en lille mand, der står på et kæmpe euro-tegn. Han holder en kikkert til øjet og kigger ud i det fjerne.

Siden sidst, Udstillinger og Publikationer.

 

Køb bladet

Køb abonnement eller et enkelt eksemplar i vores webshop.

 

Forside

Layout: Bjørn Ortmann.