Hvad er museernes forretningshemmeligheder? Dette nummers tema handler om museer som business.
Læs blandt andet artikler om, hvordan man kan finde inspiration til museumsbutikken på nye måder, samarbejde som forretningsstrategi og hvordan eksperimenter kan føre til opdagelsen af nye kundegrupper.
Tema
”Museer har en autenticitet, som er umulig at købe sig til” – Louise Trier
Vil man tjene penge på gæsterne, må man forstå dem – Andreas Bonde Hansen
En forretningsanalytiker i den varme stol – Louise Trier
Lille museum, udmærket forretning – Anders Bloksgaard
Til middag i historien – med balance på bundlinjen – Vibeke Knöchel Christensen
Samarbejde betaler sig – Heidi Vesterberg
”Må vi be’ om et lille museum…” – Britta Smits
Artikler
Teater, lyd og omvisning i én nyskabende publikumsoplevelse – Frederikke Thyme Heick
Bogserie for børn skriver nye historier om Grønlands kunst – Stine Lundberg Hansen
Fremtidens museer: Forskellighed er fremtidens fundament – Claus Kjeld Jensen
Museerne giver bygnings- og landskabskulturen en stemme i kommunerne – Lola Wøhlk Hansen og Stefanie Høy Brink
Faste sider
Siden sidst, Udstillinger og Publikationer.
Køb bladet
Køb abonnement eller et enkelt eksemplar i vores webshop.
Forside
Layout: Bjørn Ortmann.